Sisällöntuotannon kuntokuuri

Se, että lähdetään mukaan jokaiseen uuteen some-kanavaan, ei automaattisesti johda positiiviseen lopputulokseen.  Kanava-ahneuden lopputuloksena saatetaan ajautua sisällöntuotantoähkyyn, jolloin laadun sijaan keskitytään määrään.  

Sisältöähkystä ehtii vielä ponnahtamaan tiukkaan sisällöntuotantokuntoon; Vuosi on vasta aluillaan! Mikäli  yksi tai useampi oire kuulostaa tutulta, sisällön kuntokuuri saattaa olla paikallaan:

  • Some-päivityksistä tykkää lähinnä henkilöstö ja heidän perheenjäsenensä
  • Some-tilien seuraajamäärät jäävät kauas kilpailijoista
  • Sisällöntuotannon vastuut ovat epäselvät
  • Työaika ei tahdo riittää sisällöntuotannolle
  • Sisältöjen aiheita on vaikea keksiä
  • Sisältöjen markkinointi eri julkaisualustoilla tuntuu epäselvältä
 
 
navigate.jpg

Vaihe 1: Varmistetaan, että tehdään oikeita asioita

Ennen kuin hypätään suin päin tekemiseen, keskitytään hetki olennaiseen eli tekemisen suunnitteluun. Oma media -analyysi tuo yhteen luo kokonaisvaltaisen katsauksen omiin viestintäkanaviin sekä niiden sisältämään viestintään. Nykytilaa arvioidaan viestinnän, median, kohderyhmän sekä käytettävissä olevien resurssien näkökulmasta. Heikkoudet, epäloogisuudet sekä turhat kustannukset tunnistetaan analyysissä helposti. Oma media -analyysi sisältyy aina sisällöntuotannon palvelumalliimme. 

 
paloma_etusivu3.jpg

Vaihe 2: suunnitelmista totta

Suunnittelemme ja tuotamme asiakkaillemme sisältöjä eri formaateissa. Erityisesti kuva- ja videotuotanto soveltuvat erinomaisesti digitaalisiin kanaviin ja sosiaaliseen mediaan. Visuaalisten materiaalien lisäksi tuotamme laadukkaita artikkeleja, some-päivityksiä ja kilpailukonsepteja. Yhteistyökumppaninamme ovat Suomen eturivin kuvaajat, bloggaajat sekä eri alojen asiantuntijat ja mielipidevaikuttajat.

 

vaihe 3: jaetaan ilosanomaa myös muille

Mitä iloa on tuottaa timanttista sisältöä, jos se ei tavoita kohderyhmäänsä? Jos sisällöt eivät kerää tykkäyksiä ja jakoja, ei vika välttämättä ole sisällössä. Vika saattaa olla siinä, ettei sisältöä markkinoida. Esimerkiksi Facebookissa ainoastaan n. 4 % sivun tykkääjistä näkee sisältöpäivityksen ilman, että sen markkinointiin on investoitu erikseen rahaa. Sama mediainvestoinnin logiikka pätee pääosin myös muihin some-kanaviin. Sisällöntuotannon palvelumalliimme sisältyy aina markkinoinnin suunnittelu ja tarvittaessa myös toteutus.